Programy i projekty
Aktywna tablica
Cel projektu
Celem programu Aktywna tablica jest rozwijanie szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Szkoły mogą wnioskować o zakup pomocy dydaktycznych, sprzętu i narzędzi do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Najważniejsze założenia programu to umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami, podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
Zasadniczym zadaniem współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym. Rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się w nowocześnie wyposażonej szkole.
Finansowanie - edycja 2024
Planowany łączny koszt realizacji Programu wynosi 361 mln 455 tys. zł, z czego 290 mln zł będzie pochodzić z budżetu państwa natomiast wkład własny organów prowadzących będących jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi wynosić będzie 71 mln 455 tys. zł. Na realizację Programu w 2024 roku przeznaczono z budżetu państwa 55 mln zł. Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
Wsparciem finansowym w ramach Programu zostaną objęte:
- szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu;
- szkoły ponadpodstawowe;
- szkoły kształcące uczniów niewidomych;
- szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami,
- specjalne ośrodki szkolno–wychowawcze.
Co udało się pozyskać naszej szkole?
W programu Aktywna Tablica, nasza szkoła otrzymała sprzęt na łączną kwotę 17 500 zł
wzbogacając swoją bazę dydaktyczną o trzy monitory interaktywne InsGraf DIGITAL (dwa 65” i jeden 75”)
Przydatne materiały edukacyjne i aplikacje:
- https://szaloneliczby.pl/
- https://matzoo.pl/
- https://eduzabawy.com/
- https://pisupisu.pl/
- https://klasoteka.pl/
- http://www.zamiastkserowki.edu.pl/
- https://zpe.gov.pl/
- http://wlaczpolske.pl/
- https://www.superkid.pl/
- https://www.printoteka.pl/
- http://www.scholaris.pl/
- https://www.mozaweb.com/pl/
- https://www.edukator.pl/
- https://www.edunews.pl/
- https://artsandculture.google.com/?hl=pl
- http://www.logofigle.pl
- https://learningapps.org/
- https://www.solarsystemscope.com/
- http://www.superbelfrzy.edu.pl/
- http://free4edu.info/
- https://www.sumopaint.com/home/
- http://www.educational-freeware.com/
- http://www.domowyprzedszkolak.pl/cat/gry-3
- https://www.scenariuszelekcji.edu.pl
- https://kiddoland.pl/
- http://www.grydladzieci.pl/szkole/
- https://www.miniminiplus.pl/gry
- https://otwartezasoby.pl/
- http://www.xxwiek.pl/
- https://www.britishcouncil.pl/egzaminy/szkoly-instytucje/cambridge-english/materialy-dla-nauczycieli
- https://polona.pl/
- https://epodreczniki.pl/
- http://edukacjamedialna.edu.pl/
- https://ninateka.pl/
- https://www.legalnakultura.pl/pl
- https://www.squla.pl/
- http://www.ortografka.pl/
- https://kahoot.com/
- https://www.tablice.net.pl/lekcje/
- http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator.html
- www.kahoot.com
- www.quizizz.com
- www.learningapps.org
- www.quizlet.com
- www.voki.com
- www.makebeliefscomix.com/Comix/
- www.digipuzzle.net
- www.pixton.com
- www.paul-matthies.de
- www.toolsforeducators.com
- www.specjalni.pl
Ciekawe artykuły o TIK w edukacji: